Blog: Digitaal & Mensentaal, een combinatie die werkt
Geplaatst op 29 juni 2020
Van een pratende Alexa-assistant, die een order voor je plaatst bij Amazon, tot aan een automatisch aanvulsysteem van vloeibare meststoffen op basis van sensoren. We bevinden ons in een digitaal tijdperk waarin de ontwikkelingen soms sneller gaan dan we ons kunnen voorstellen. Maar wat doen deze ontwikkelingen met het persoonlijk contact? Ook daar zien we een verandering in: de combinatie van digitaal & mensentaal.
Wat verstaan we onder digitaal & mensentaal?
Leuk die term 'digitaal & mensentaal', maar wat is het? Waar vroeger alleen fysiek contact met de klant heel normaal was, is dat in de huidige tijd - met de komst van internet, beeldschermen en smartphones - niet meer voor te stellen. De werelden smelten samen. Dit zien wij ook goed bij Royal Brinkman. Alle standaardactiviteiten zijn digitaal ingericht, waardoor medewerkers zich kunnen focussen op het creëren van toegevoegde waarde. Oftewel: kennisdelen met klanten, sparren over specifieke uitdagingen, werken aan innovaties, informatie uitwisselen met partners en niet te vergeten: specifiek en gericht advies geven tijdens de teelt.
Belang van deze combinatie
Wil je meegaan met de tijd, dan ontkom je er niet aan om deze twee werelden met elkaar te combineren. En als je de juiste balans vindt, versterken ze elkaar.
Persoonlijke touch is belangrijk
Maar hoe doe je dat dan: mensentaal combineren met digitaal? Begin met het toevoegen van een persoonlijke touch. Belangrijk is om digitaal te laten zien wie je bent als bedrijf, waar je voor staat en met welke mensen je dit doet. Mensen kopen het liefst van mensen. Maak je website dan ook persoonlijker door te laten zien wie er achter de website zit. Dat kan vrij eenvoudig. Laat je eigen mensen zien door die specialist of accountmanager een gezicht te geven. Maak dan niet de fout om stockfoto's te gebruiken. Nee! Je eigen personeel zijn de mensen die jouw bedrijf vertegenwoordigen, dus zet hen op de foto. Je klanten hebben immers ook direct contact met hen. Kortom: door een persoonlijke touch toe te voegen aan je website, wek je vertrouwen. En dat is wat je wilt!
Terug naar de vraag in de eerste alinea: Maar wat doet digitalisering met het persoonlijke contact? Simpel; dat blijft! Wel in een andere vorm, met andere inhoud en wellicht een andere frequentie. Maar onze accountmanagers en productspecialisten blijven jullie ook zeker fysiek zien!
In mijn laatste blog vertelde ik je over de kracht van local-for-local en de verschillen. Elke markt is namelijk anders, ook online. Toch is één ding hetzelfde: digitaal & mensentaal.
Bron: Rob Helderman
Meer nieuws