365 dagen bloemen biedt winterse bloementuin

365 dagen bloemen biedt winterse bloementuin

Van 5 t/m 9 november neemt het promotiecollectief 365 dagen bloemen deel aan de FloraHolland Trade Fair in Aalsmeer. Bezoekers van de stand worden verwonderd met een indrukwekkende bloementuin met 100 bijzondere bloemen van dit seizoen. Ook wordt de bezoeker verrast met technologische innovatie door het toepassen van Augumented Reality (AR). Zo ervaren zij hoe seizoensbeleving virtueel kan worden gedeeld.

Het promotieproject 365 dagen bloemen heeft een grote diversiteit van 132 verschillende bloemen in het seizoen, heeft steun van 2.000 kwekers en biedt veel inspiratie waarbij rekening gehouden wordt met de trends van 2022. Dat laat de promotiecommissie van 365 dagen bloemen zien op de Trade Fair in Aalsmeer. In stand 6.12 kan men zich begeven in een heuse bloementuin met bijzondere bloemen van het seizoen. Aanwezige kwekers geven een toelichting over de strategie van de campagne en zoomen in op de verkoopkansen die met de verschillende promotiemiddelen worden geboden, zoals bijv. het nieuwe themamagazine '365 dagen bloemen geeft zin'.

'365 dagen bloemen geeft zin'
Het thema van deze editie gaat over het brengen van groot geluk. "We gaan samen de winter in. De winter is bij uitstek het seizoen dat we samen doorbrengen", vertelt Marion Klaver, projectmanager namens de promotiecommissie. Marion: "Wat leeft er in de maatschappij en hoe kunnen we hier verkoopkansen aan verbinden? De redactie van 365 dagen bloemen heeft continu haar voelsprieten uitstaan. Zo merken we nu op dat zingeving een belangrijk thema is voor velen. We zoeken naar manieren om voor anderen het verschil te maken, op welk vlak dan ook."

Verrassingseffect met QR-code
De promotiecommissie 365 dagen bloemen is altijd opzoek naar vernieuwing. In het magazine van 365 dagen bloemen is een eigentijdse functie toegevoegd. Instagram heeft tegenwoordig een functie waarmee je AR-filters kunt maken. Zo biedt de promotiecampagne 365 dagen bloemen een wintersboeket in 3D en met de speciale AR-filter kan het boeket op elke gewenste plek worden getoond en 'neer gezet'. Op een tafel, in de etalage of midden op de hei. Alles kan. In de stand op de Trade Fair kunnen bezoekers kennismaken van deze technologie.

In opdracht van de promotiecommissie 365 dagen bloemen wordt de campagne ontwikkeld en uitgevoerd door het team van Concept Factory. De promotiecampagne wordt mogelijk gemaakt door snijbloemenkwekers aangesloten bij Royal FloraHolland. Zo helpen zij de bloemist met het benutten van verkoopkansen in de seizoenen met bijzondere bloemen.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel