365 dagen bloemen krijgt komende jaren vervolg
Geplaatst op 17 mei 2022
Na twee jaar corona konden de kwekers eindelijk weer eens met elkaar in gesprek. Bijna 200 kwekers en sectorgenoten waren aanwezig. In het Willem-Alexander Paviljoen op de Keukenhof startte het programma met een presentatie van de beide FPC's.
Daarna was het woord aan Marion Klaver van Concept Factory en Gerard Gardien van Royal FloraHolland over de lopende 365 dagen bloemen promotiecampagne en de plannen voor de komende jaren. Marion Klaver keek vooral terug op de activiteiten die de afgelopen jaren zijn uitgevoerd en Gerard Gardien presenteerde het voorstel voor de komende jaren.
?
Nog eens drie jaar promotie
De aangesloten kwekers hadden de afgelopen weken al de gelegenheid om digitaal hun stem uit te brengen. Voor wie dat nog niet had gedaan, was er na de presentaties ook gelegenheid om te stemmen. Uiteindelijk resulteerde dit in een positieve uitslag van 79,61%. Ruim voldoende voor het voortzetten van de promotieactiviteiten voor de komende drie jaar. Ook de komende jaren zullen de belangrijkste activiteiten gericht zijn op de bloemist of de exporteur/leverancier die de bloemist beleverd. Met alle activiteiten wil 365 dagen bloemen de bloemist informeren, inspireren en activeren met het assortiment van het promotiecollectief 365 dagen bloemen.
Ongeveer 2.000 kwekers, aangesloten bij Royal FloraHolland, financieren de campagne 365 dagen bloemen. Ook diverse veredelaars ondersteunen dit promotiecollectief. Belangrijkste doel van het Promotiecollectief is om de bloemist en exporteur te informeren, inspireren en activeren om met dit mooie assortiment aan de slag te gaan.
Bron: Goedemorgen
Meer nieuws