Campagne brengt ode aan plant op thuiswerkplek
Geplaatst op 31 augustus 2021
'Bedankt plant, dat je van mijn huis een thuis maakt, dat je me reconnect met de natuur en dat je me helpt te ontspannen'. Het blijft actueel: je voelt je beter met planten om je heen. Dat geldt zeker ook voor de (thuis)werkplek, hét onderwerp van 2021. Zowel concentratie als creativiteit en rust, planten zorgen er voor. In het bijzonder daarvoor worden planten bedankt in de campagne-editie van dit jaar.
De campagne start op 20 september in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk en op 4 oktober in Frankrijk. Net als in 2020 zal het zwaartepunt liggen op digitale media. In alle vier de kernlanden wordt de doelgroep aangesproken via nationale publiciteit op de social media - YouTube, Facebook, Instagram en Pinterest - en op straat via digitale reclameschermen (niet in VK).
Buitenreclame
De buitenreclame is in Duitsland te zien in winkelgebieden en op treinstations in Berlijn, Hamburg, München, Keulen, Frankfurt, Stuttgart en Düsseldorf. In Frankrijk wordt de campagne getoond op buitenreclameobjecten in meer dan honderd grote en middelgrote steden en hun conglomeraties. Van Angers via Chartres, Lille, Lyon, Marseille en Toulouse tot Bordeaux. In Nederland kom je de buitenreclame, net als in Duitsland, tegen in de winkelgebieden en op de treinstations van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Amersfoort, Breda, Leiden, Hilversum, Almere, Maastricht, Nijmegen, Hoofddorp, Enschede, Leeuwarden, Helmond, Emmen, Nieuwegein, Hoorn, Rijswijk, Veenendaal en Heerlen.
De andere pijlers van deze campagne zijn PR-acties, influencersamenwerkingen en content op onze consumentenwebsite Mooiwatplantendoen.nl en de zusterkanalen in Duitsland, Frankrijk en VK. En Bedankt Plant leent zich prima voor shopper activaties.
PR-activiteiten
Eén speciale plant of een heel 'office-oerwoud', je werkt beter met groen om je heen. Dat is terug te zien in de PR-acties rondom Bedankt Plant, die met name gericht zijn op redacties van consumentenpers.
Influencers en activaties
Influencers zijn een interessante en belangrijke manier om met het publiek te communiceren. Wij zoeken altijd een combinatie van influencers met een groot bereik en influencers met een grote impact. Voor deze campagne werken we samen met een vijftal influencers in elk van de vier kernlanden, die op hun social media aandacht zullen besteden aan Bedankt Plant en planten op hun thuiswerkplek.
Het Bedankt Plant-thema is ook een dankbaar thema voor shopper activaties. Ook dit jaar staat er daarom een aantal van op stapel, zoals de shopper activatie rondom orchideeën bij de Nederlandse supermarktketen Jumbo, dat eind augustus plaatsvond.
Bron: Goedemorgen