Bloemist uitgedaagd in te haken op Spelen

Bloemist uitgedaagd in te haken op Spelen

Nederlandse chrysantenkwekers lanceren vanuit de collectieve promotiecampagne ‘Just Chrysanthemum For the Win’ een sportieve challenge onder Europese bloemisten. Het thema is Olympische Spelen, met als doel om van dit grote sportevenement een extra verkoopkans te maken.

Bloemen zijn een onmisbaar ingrediënt voor bijzondere gelegenheden en horen zeker ook bij sport. Ze brengen kleur en geluk, helpen successen te vieren en bieden troost bij tegenslagen. Met name de power flower chrysant is met haar veelzijdigheid aan kleur en vorm en de symboliek van geluksbode zeer geschikt voor creatief bloemwerk rondom grote sportevenementen, zoals de Olympische Spelen die over 1 maand van start gaat.

Aftrap met Franse studenten
De chrysantenkwekers en -veredelaars, verenigd in Stichting Chryson, zochten dit voorjaar al samenwerking met l’École Nationale des Fleuristes de Paris (ENF); oftewel de Franse bloemistenschool uit Parijs. Studenten kregen de opdracht om een aantal sportieve creaties te maken. Van decoratie voor de etalage of de toonbank tot attributen als corsages voor de teamleden, arrangementen die een sportdiscipline uitdragen en kampioensboeketten. De creaties zijn verwerkt in een digitaal inspiratieboek.

Challenge onder bloemisten
Via verschillende internationale platformen, waaronder Fusion Flowers, en via groothandelaren zoals bijvoorbeeld Agora in Frankrijk, worden bloemisten in de maand juli uitgedaagd om creatief aan de slag te gaan met chrysanten rondom het thema Olympische Spelen. De challenge is onderdeel van de collectieve promotiecampagne ‘Just Chrysanthemum For the Win’ van Stichting Chryson. Met deze campagne wordt benadrukt dat je met een chrysant een bloem in handen hebt, waarmee je onder andere door kleur, volume, variatie, houdbaarheid en toepasbaarheid altijd kunt scoren bij klanten

 

Bron:

Deel artikel