'We Hebben Meer Bloemen Nodig' gaat op herhaling
Geplaatst op 02 november 2022
De campagne heeft een bewezen positief effect op de consument en stimuleert tot het kopen van bloemen. Dat bleek uit een recent onderzoek naar de resultaten van de voorjaarscampagne die in mei en juni plaatsvond in Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Nederland. De voorjaarscampagne van 2022 bleek de succesvolste sinds de start van de campagne in 2018.
Stimulans
Volgens recent onderzoek van vakbladuitgever Hortipoint zegt 70 procent van de bloemisten dat de consument als gevolg van de energiecrisis een ander koopgedrag laat zien. Zij komen minder vaak in de winkel in de winkel en besteden ook minder. “Met de extra campagne in eigen land hopen we de consument juist nu te laten kiezen voor bloemen die blij maken. Als cadeau aan een ander of voor jezelf”, aldus campagne manager Gabrielle Dullaart.
Met bloemen vier je wat echt belangrijk is in het leven: vriendschappen, mijlpalen, liefde en andere belangrijke hoogtepunten. We Hebben Meer Bloemen Nodig, dus. Het is de insteek van de langlopende snijbloemencampagne, die ook is terug te vinden op de consumentenwebsite Mooiwatbloemendoen.nl.
Bekijk de video hier