Retail Trip UK

Retail Trip UK

Royal Lemkes organiseerde een 2-daagse retail trip naar de UK en Maarel Orchids was erbij. "Met een goed gevuld programma is René, samen met Royal Lemkes en andere focuskwekers dinsdagochtend in alle vroegte afgereisd naar Southampton", zo laat het bedrijf weten.

De eerste dag stond in het teken van verschillende store checks, om zo een goed beeld te krijgen van de huidige Engelse Retail markt. O.a. Tesco, Sainsbury, ASDA, Homestead en B&Q werden bezocht. De schappen stonden goed gevuld voor de Engelse Moederdag op 19 maart. Waaronder ook de planten van Maarel Orchids. "Samen met Royal Lemkes hebben wij namelijk een mooie Moederdagactie in Keramiek gedraaid. Altijd leuk om te zien hoe onze planten uiteindelijk in de schappen staan te wachten op de consument."

Onder begeleiding van Tim Clapp, Head of range Kingfisher en Richard Egerton, lead byer B&Q werd de groep op de tweede dag ontvangen op Springfield. Dit is een testlocatie van 2.5 ha, uniek in Engeland. "Hier kregen we inkijkje in de verschillende testen die ze uitvoeren. Zij testen alternatieve organische meststoffen en doen diverse proeven om ervaring op te bouwen met veenvrije substraten. De kennis die ze hiermee verkrijgen delen ze dan met de telers die hen voorzien van planten. Zij willen voorlopen op de verwachte wetgeving die het gebruik van veen aan banden gaat leggen. Voor B&Q enorm belangrijk omdat zij de grootste leverancier van tuinaarde zijn. Hun benadering werkt inspirerend, maar geeft ook het enorme belang van deze transitie weer."

Maarel Orchids kijkt terug op twee inspirerende en innoverende dagen.

Bron:

Deel artikel