Veilen en logistiek overal weer normaal verlopen

Veilen en logistiek overal weer normaal verlopen

Na de netwerkstoring eerder deze week op de Royal FloraHolland-locatie in Rijnsburg zijn het veilen en de logistiek gisteren zonder problemen verlopen. "Op alle locaties is volgens prognose afgeleverd. Voor de zekerheid hadden we er eerder voor gekozen om tijdelijk geen aanvoer naar Rijnsburg te laten komen en alles naar Naaldwijk en Aalsmeer te leiden. Dit om de impact zo beperkt mogelijk te houden voor onze kwekers en kopers."

Vanwege het verplaatsen van de aanvoer naar andere locaties werden er gisteren in Rijnsburg een kleine 600 karren minder aangevoerd dan gepland. De verschuiving is grotendeels naar Naaldwijk gegaan, waar ruim 260 karren meer zijn aangevoerd. Daarnaast hebben enkele kwekers aangegeven dat zij de producten een dag later zouden afsturen. "Mede dankzij de flexibiliteit en inzet van onze kwekers, kopers en transporteurs konden we samen bijsturen, waardoor we dinsdagochtend weer gewoon konden opstarten. Het veilproces in Naaldwijk en Aalsmeer was door de verschuiving iets drukker dan normaal, maar dit kon goed worden opgevangen."

Flexibiliteit
De netwerkstoring heeft impact gehad op het afleveren van de laatste 16% van de kloktransacties op locatie Rijnsburg. "Onze medewerkers in Rijnsburg hebben uiteindelijk met diverse oplossingen de producten nog afgeleverd bij de klanten voor 16.00 uur, op verzoek van klanten tot 18.45 uur of bij enkelen de volgende ochtend. Voor aanvoerders was de aanvoer door de storing wellicht verwarrend, eerst wel aanvoeren, daarna naar een andere locatie en om vervolgens te horen dat het probleem is opgelost. We hebben bewust voor activeren uitwijkscenario gekozen omdat we gedurende de middag nog geen uitzicht hadden op een oplossing en zekerheid wilden bieden voor de volgende dag aan kwekers en kopers."

Royal FloraHolland laat weten er alles aan te doen om de tijden zo betrouwbaar en realistisch mogelijk te maken. "In dit geval heeft een netwerkstoring plaatsgevonden die niet voorzien had kunnen worden, ondanks alle voorzorgsmaatregelen en noodprocedures. Tijdens de storing hebben alle klanten de mogelijkheid gehad hun aankopen te ontvangen. Daarnaast hebben we ook na 16.00 uur in overleg met onze klanten gekeken of producten nog afgeleverd konden worden. Verder hebben we gisteren de overige gekochte producten uitgeleverd in overleg met onze klanten. Om de vragen op te vangen was ons Klant Contact Center (KCC) eergisteren extra lang tot 19.00 uur open, waar veel klanten ook dankbaar gebruik van hebben gemaakt. Als er vragen zijn over de storing, de logistieke processen of andere onderwerpen, kunnen deze ook nu nog aan het KCC worden gesteld."

 

Bron: Royal FloraHolland

Deel artikel