Nieuwe voorzitter bestuur BBH
Geplaatst op 26 mei 2021
Marco van der Sar is er trots op dat hij deze functie mag gaan invullen. "Het is onze uitdaging om de toegevoegde waarde van Bloemenbureau Holland explicieter te maken voor kwekers en exporteurs. Ook moeten we zorgen dat de consumentenmarketing van bloemen en planten op een nog hoger niveau komt, zodat we samen meer succes en rendement kunnen behalen. Als Bloemenbureau willen we de sector ondersteunen met kennis van marketingcommunicatie, consumentendata en netwerk. Er liggen kansen om de successen uit te bouwen en BBH ook relevant te maken voor kwekers en exporteurs die de meerwaarde nog niet ervaren. Ik geloof in de gezamenlijke aanpak en zoek actief naar de verbinding met iedereen die kan helpen in onze missie."
Verbinding met sector
Dennis van der Lubbe, directeur Bloemenbureau Holland, geeft aan dat, na een periode waarin het Bloemenbureau verder is geprofessionaliseerd, het nu tijd is om de verbinding met de sector verder te intensiveren. "Met zijn netwerk en ervaring binnen de sector kan Marco hier een goede bijdrage aan leveren. Daarnaast heb ik Marco de laatste weken leren kennen als een positief en energiek persoon, met een open mindset. Ik verwacht op een plezierige en professionele manier met hem samen te werken binnen het bestuur."
Goed ingevoerd in de sierteeltsector
Na zijn studie bedrijfskunde in Rotterdam werkte Marco tien jaar voor Royal FloraHolland in diverse functies gericht op de internationale sierteeltpositie van de coöperatie. Daarna was hij bij Dümmen Orange vier jaar verantwoordelijk voor de mondiale marketing en communicatie. Sinds 2020 is Marco zelfstandig actief binnen de sector op gebied van interim management en marketing.
Inspelen op consumentenbehoeftes
Bloemenbureau Holland is een stichting opgericht door de sierteeltsector met als doel consumenten te verleiden om meer bloemen en planten te kopen. De afgelopen jaren werkte BBH aan consumentenpromotie, marketingtools, shopper activatie en het meten van effecten en van campagnes. In samenwerking met kwekers en exporteurs speelt het Bloemenbureau in op consumentenbehoeftes en ontwikkelt activiteiten om deze om te zetten in aankoop van bloemen en planten. Komende jaren bouwt BBH dit verder uit in samenwerking met de sector, zodat consumenten meer gaan besteden aan bloemen en planten.
(Foto: Marco van der Sar (rechts) en Henk Spoon)
Bron: Goedemorgen