Samen aan de slag in klantenplatformen RFH

Samen aan de slag in klantenplatformen RFH

Meer aandacht voor de verschillende behoeften die kopers hebben en samen naar oplossingen zoeken. Dat was de aanleiding voor Royal FloraHolland om te starten met de drie gesegmenteerde klantenplatformen (klok, hybride en direct), waarin in co-creatie met VGB en kopers aan oplossingsrichtingen wordt gewerkt. Het gaat om cruciale onderwerpen, zoals logistiek, digitalisering en duurzaamheid. In juni vonden de tweede rondes van de klantenplatformen plaats, zo laat de veiling weten.

De drie gesegmenteerde klantenplatformen vormen een goede afspiegeling van de verschillende kopers op de marktplaats van Royal FloraHolland. In elk klantenplatform zitten kopers die overeenkomstige bedrijfsvoeringen hebben. "Zo kunnen we gerichter inspelen op de wensen en behoeften met passende dienstverlening en hen ontzorgen in hun businessmodel. De agenda wordt altijd samen met de kopers uit het klantenplatform opgesteld. Het waren zeer constructieve gesprekken en de volgende actuele onderwerpen zijn aan bod gekomen: Richting voor toekomstige tarieven, Strategie op logistieke middelen, Toekomstige logistieke dienstverlening Royal FloraHolland en Logistieke performance."

De uitkomsten van deze gesprekken neemt Royal FloraHolland mee naar de organisatie als verbeterpunt. In het eerstvolgende klantenplatform wordt hier vervolgens een update over gegeven. "De kopers in het klantenplatform hebben een adviserende rol waarbij Royal FloraHolland het principe hanteert 'Pas toe en leg uit'. Dit betekent dat Royal FloraHolland zich committeert aan het geven van een concrete terugkoppeling op de besproken onderwerpen en gegeven adviezen."

Bron: Royal FloraHolland

Deel artikel