Virtuele handelsmissie sierteelt naar Turkije

Virtuele handelsmissie sierteelt naar Turkije

Ben je actief in de sierteelt en wil je zakendoen met Turkije, bijpraten met reeds bestaande Turkse zakenpartners of op de hoogte worden gebracht van interessante aanbiedingen en noviteiten? Neem dan van 9 tot en met 11 maart 2021 deel aan de eerste virtuele handelsmissie waarbij het Turkse verbond van bloemen- en plantenexporteurs (Turkish Flowers) in samenwerking met de internationale organisatie van sierteeltproducenten AIPH en mediapartner FloraCulture International (FCI) individuele, op maat gesneden B2B meetings organiseert tussen de top van Turkije's bloemen- en planten kwekers/exporteurs en Nederlandse en Duitse bedrijven.

Door de geografische ligging op het kruispunt tussen Oost en West is Turkije van oudsher een belangrijke handelspartner voor Nederland en Duitsland, ook als het om bloemen- en plantenhandel gaat. De sierteeltsector geldt als een vitaal onderdeel van de Turkse economie met een geschatte exportwaarde van $106 miljoen in 2020,  een stijging van meer dan $52 miljoen sinds 2010. De belangrijkste markten in Europa zijn Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
 
De Virtuele Handelsmissie Sierteelt Turkije vindt plaats op 9, 10 en 11 maart 2021 en wel van 9 uur 's morgens tot zes uur 's avonds lokale Nederlandse en Duitse tijd. Met dit event wil Turkije zich profileren als aanbieder van kwalitatief hoogwaardige bloemen en planten. Het land heeft een groot aantal troeven in handen: een Mediterraan klimaat, voldoende beschikbare en goede grond, een jonge en toegewijde beroepsbevolking, een sterke ondernemersgeest en een ongekend groot assortiment. Turkse kwekers exporteren snijbloemen, potplanten, perkplanten, bomen, struiken, vaste planten en bloembollen naar alle windstreken en hopen via deze missie nieuwe contacten te leggen in Nederland en Duitsland of bestaande relaties te verstevigen.
 
Matchmaking, het samenbrengen van industry professionals en het organiseren van afspraken tussen de deelnemende Turkse, Nederlandse en Duitse bedrijven is het belangrijkste onderdeel van deze virtuele handelsmissie. Deelname aan het online event is gratis en staat open voor Nederlandse en Duitse sierteeltondernemers in de breedste zin van het woord. Dus voor elke veredelaar, kweker, jongeplantenleverancier, exporteur, importeur, hovenier, landschapsarchitectl, groothandel, bloemist en tuinbouwtoeleverancier met een interesse in bloemen en planten uit Turkije.
 
De organisatie is in handen van Turkish Flowers in samenwerking met AIPH en media partner FloraCulture International. Kort voor aanvang van de daadwerkelijke B2B meeting, zorgen zij ervoor dat iedereen op de afgesproken datum en tijd aanwezig is. Uiteraard geven ze daarna het heft uit handen zodat de deelnemers elkaar in een strikte privé setting kunnen ontmoeten.
 
De voertaal is Engels en indien nodig staat er een Turks/Nederlandse en Turks/Duitse tolk ter beschikking. Maak hier alvast kennis met de deelnemers en reserveer jouw gratis plek op www.turkishflowersb2b.com

Bron: Goedemorgen

Deel artikel